fbpx

Werkorganisatie de BUCH & Eager People

03 mei 2021

Dit is Joyce Tibbert.

En naar eigen zeggen ziet Joyce er doorgaans wat meer casual uit. Maar speciaal voor deze fotoshoot had zij zich extra opgedoft! Altijd leuk! Joyce is beleidsadviseur en facilitair coördinator bij de Werkorganisatie De BUCH. Samen met haar team zorgt ze ervoor dat alle facilitaire zaken binnen de gemeente op rolletjes verloopt. Al jaren werken de BUCH en Eager People samen. Op een zonovergoten ochtend spreken we Joyce in Heiloo.

Joyce, wij kennen je natuurlijk al goed maar zou je jezelf even kort willen voorstellen?
Ik ben Joyce en woon samen met mijn man en drie kinderen in Heerhugowaard. Naast mijn fulltime functie bij de BUCH, breng ik zoveel mogelijk tijd met mijn gezin door. Ik bak veel taarten en ook teken ik graag. Normaliter loop ik er wat meer casual bij, maar speciaal voor deze fotoshoot ben ik dieper de kledingkast in gedoken. Mijn dank is groot aan mijn fashionata collega voor de tips! Vijf jaar geleden ben ik gestart bij de Gemeente Heiloo in een tijdelijke functie van coördinator van Team Facilitair. Toen werkorganisatie de BUCH werd gevormd is gevraagd of ik wilde blijven. Die kans heb ik met beide handen (en liefde) aangepakt. In de afgelopen jaren veranderde de functie en werd het facilitaire team groter. Dat maakte mijn werk nog leuker en uitdagender. 

Wat houdt jouw functie binnen de organisatie in en waar ben jij verantwoordelijk voor?
Ik ben beleidsadviseur en coördinator van het facilitaire team. Ik ben, samen met het team, verantwoordelijk voor het facilitair beleid en de uitvoering daarvan. Wij zorgen ervoor dat het aan de medewerkers van de organisatie niets ontbreekt. Maximale ondersteuning aan het primair proces, zoals je dat vaker hoort. De organisatie verandert, zeker in deze situatie. Wij zorgen ervoor dat het beleid, processen en werkwijzen daarop worden afgestemd om te blijven voldoen aan de wensen en eisen van de organisatie.

Werken voor een organisatie die nog wel uit 4 losse gemeenten bestaat heeft behoorlijk wat uitdagingen. Er zijn 4 raadsvergaderingen en commissies en ruim 800 collega’s verdeeld over 4 locaties. De BUCH heeft een facilitair team bestaande uit 20 mensen. Alle facilitaire werkzaamheden, behalve de schoonmaak, wordt door ons team zelf gedaan. Ik maak de roosters, constateer knelpunten in bezetting en werkzaamheden. Samen met de Teammanager Ondersteuning zorg ik ervoor dat het team weet wat er van ze wordt verwacht, wat er speelt in de organisatie en waar en wanneer er processen moeten worden aangepast.

Wat zijn de prioriteiten van jou en het facilitaire team? 
De afgelopen jaren zijn we druk bezig geweest om de facilitaire teams uit de verschillende gemeenten te laten samensmelten tot één team, waarbij de medewerkers op alle locaties allround inzetbaar zijn. Dit veranderproces is afgerond en nu gaan we ons verder focussen op het stroomlijnen van de processen en het harmoniseren van de verschillende werkwijzen. Hier komt uiteraard veel bij kijken. Het team is nu druk bezig alle huidige processen uit te schrijven en te kijken waar tijd en/of geld kan worden bespaard, met als doel om het werk efficiënter te maken. Daarnaast zijn er natuurlijk altijd de lopende facilitaire zaken, zoals de inrichting, huisvesting en aanbestedingen. Ook brengen de COVID-19 maatregelen uitdagingen met zich mee en moeten we steeds opnieuw ons aanpassen.

Al ruim 4 jaar werken Werkorganisatie De BUCH en Eager People samen. Daar zijn wij natuurlijk ontzettend trots op. Maar waarom werk jij graag met Eager People?
Ik ben óók trots op onze samenwerking! Wat ik enorm waardeer en prettig vind is de laagdrempelige manier van communiceren. Even bellen, appen of een korte mail, het is allemaal geen probleem! Hierdoor hebben we vaak contact en kunnen we snel schakelen. Doordat we elkaar goed kennen heb ik aan een half woord genoeg en het wordt geregeld. Ook als ik zelf niet precies weet wat voor kennis of hoeveel mankracht ik nodig heb, stellen zij de juiste vragen en bieden ze het juiste facilitaire personeel aan. Dat is een groot voordeel en de kracht van hun facilitaire flexpool. We hebben regelmatig ad-hoc klussen of “uitgestelde klussen”, die opeens uitgevoerd moeten worden. Dan hebben wij de extra handen nodig op de opdracht gedaan te krijgen. Ik kan er altijd op vertrouwen dat Eager People dat regelt. 

Wij weten dat jij dolgraag in de keuken staat om de mooiste taarten te bakken. Voor de mensen die dat ook leuk vinden, heb jij nog leuke tips?
Er zijn zoveel goede tips te geven! Bijvoorbeeld niet eerder dan 10 minuten voor het einde van de baktijd de oven open doen! Anders zakt alles in. Op Youtube staan heel veel tutorials voor als je iets niet weet. Of volg een workshop, is ook nog eens altijd gezellig! Maar de allerbelangrijkste tip: Volg qua smaken niet alleen het recept, maar vooral ook je gevoel. Een recept is door iemand bedacht die misschien wel een heel andere smaak heeft dan jij. Experimenteren is leuk en als het mislukt heb je meteen een goede reden om nog een keer te bakken

Heeft jouw facilitaire team behoefte aan flexibele ondersteuning? Wij schakelen super snel met onze facilitaire flexpool!
Meer weten? Neem dan contact op voor een kop koffie!

Meer Nieuws ...

facilitaire kandidaten

4 augustus 2022

Test 3

facilitaire medewerkers

4 augustus 2022

Test 2

12 locaties

4 augustus 2022

Test 1

Hoi, kan ik je helpen?
consultant
Nick

Bij vragen en/of opmerkingen kun je mij tijdens kantoortijden bereiken op 030 201 17 62 of per mail op
info@eagerpeople.nl

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.