• 2018

    januari 2018

    MijnStudent wordt Eager People!

    Vanaf 1 januari gaat MijnStudent verder onder de nieuwe naam: Eager People. De naam is aangepast omdat wij een bredere markt aanschrijven met de inzet van niet meer alleen studenten, maar ook starters en (young) professionals. Hiervoor is een nieuwe naam noodzakelijk om zowel (nieuwe) klanten als goede kandidaten te kunnen vinden en matchen. Eager People is een professionele uitzendonderneming die facilitaire vacatures voor klanten invullen voor korte maar ook langere tijd. Dit kan op basis van uitzenden, detacheren of werving & selectie. De projectmatige inzet van medewerkers is ook nog steeds mogelijk! Vanaf nu werkt Eager People ook in heel Nederland.  

  • 2017

    september 2017

    Dennis wordt commercieel manager

    Na een jaar vestigingsmanager van vestiging Utrecht te zijn geweest, neemt Dennis vanaf september dit jaar ook vestiging Amsterdam onder zijn hoede. Vanaf nu is hij commercieel manager bij Eager People .

  • mei 2017

    Start van de uitzendtak

    Vanaf mei 2017 starten we met het uitzenden van studenten, starters en young professionals. Je kunt ons nog altijd inhuren voor verhuis- en klusopdrachten, maar het is vanaf nu ook mogelijk facilitaire vacatures door ons te laten invullen. Dit doen wij door het uitzenden en detacheren van onze medewerkers of wij zoeken een geschikte kandidaat op basis van een werving & selectie fee.

  • 2016

    december 2016

    Nieuw en groter kantoor in Amsterdam

    De zaken gaan erg goed in Amsterdam! We ontvangen steeds meer aanvragen van nieuwe klanten en meer collega's komen ons versterken. Het is daarom te krap geworden op de Kabelweg en is er besloten om naar een groter kantoor te verhuizen. Vanaf 1 december 2016 zitten we in ons mooie nieuwe pand aan het water op de H.J.E. Wenckebachweg 53 K.

  • september 2016

    Nieuwe vestigingsmanager in Utrecht

    Vanaf september stapt vestigingsmanager Dennis Maaijen aan boord. Zijn enthousiasme en gedrevenheid werken aanstekelijk en al snel zorgt hij ervoor dat team Utrecht een geoliede machine wordt.

  • september 2016

    Helemaal over naar de zakelijke markt

    Op 1 september 2016 lanceren we onze nieuwe website, met onze nieuwe propositie.  Jarenlang hebben we met veel plezier verhuisd, geklust en geschilderd voor particuliere klanten, maar vanaf nu werken we alleen nog voor zakelijke klanten.

  • augustus 2016

    Nieuwe projectleider Bram Raats

    Op 1 januari 2016 stapt projectleider Bram Raats aan boord bij Eager People op het kantoor in Amsterdam. Hij gaat zich vooral richten op de zakelijke verhuisklanten van Eager People .

  • juli 2016

    Automatiseringsslag

    MijnStudent maakt een grote automatiseringsslag. Het is vanaf nu mogelijk om studenten direct online te bestellen. Voor studenten is het nu mogelijk om hun uren rechtstreeks via het intranet door te geven.

  • 2015

    januari 2015

    Opening kantoor Amsterdam

    MijnStudent opent op 1 januari 2015 haar deuren met een fysieke vestiging in Amsterdam aan de Kabelweg 32.

  • 2014

    juli 2014

    MijnStudent gaat logeerwoningen inrichten voor Mitros

    Met ingang van 1 juli 2014 sluit MijnStudent een overeenkomst met woningcorporatie Mitros voor de complete inrichting en het beheer van logeerwoningen. Dit zijn woningen waarin huurders mogen wonen tijdens groot onderhoud aan hun woning.

  • maart 2014

    Overgang van VOF naar BV

    Eind maart maakt MijnStudent de overstap van een Vennootschap onder Firma (VOF) naar een Besloten Vennootschap (BV).

  • januari 2014

    Afscheid Joren

    Op 1 januari 2014 neemt medeoprichter Joren Harmanny na ruim 5 jaar MijnStudent -en afscheid van het bedrijf. Zijn wens om bij te dragen aan een duurzamere wereld wordt werkelijkheid met de oprichting van een nieuw bedrijf, Groenpand. Om zijn nieuwe bedrijf tot een succes te maken besluit hij zich hier fulltime op te gaan richten. Gerhard te Velde neemt het roer van MijnStudent nu volledig over.

  • 2013

    augustus 2013

    Schilderen en behangen voor Stichting Studenten Huisvesting Utrecht

    Voor de SSH mogen we ook helpen bij de realisatie van ruim 75 studentenwoningen voor internationale studenten. Deze complete woningen worden ingericht met meubilair door een andere partij, maar voor het zover is, moet er natuurlijk eerst geschilderd en behangen worden. Een kolfje naar de hand van MijnStudent .

  • juli 2013

    European Youth Olympic Festival (EYOF)

    In de zomer van 2013 strijkt het European Youth Olympic Festival (EYOF) neer in Utrecht. Meer dan 1000 jonge sporters uit tal van Europese landen komen sporten en moeten natuurlijk ook gehuisvest worden. Bij dit laatste mag MijnStudent zijn handen uit de mouwen steken. In opdracht van de Stichting Studenten Huisvesting Utrecht (SSH) maken we onder meer 3.300 bedden op en verzorgen we de inrichting van tijdelijk onderdak voor de sporters.

  • april 2013

    Floorwalkers

    In maart en april van 2013 zet MijnStudent zestien medewerkers in voor het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS). Hoewel we al heel wat jaren klussen doen, heeft dit project toch weer veel nieuws in petto! De klus? Floorwalken: het verlenen van nazorg na een verhuizing. Oftewel zo’n 1600 ambtenaren in Den Haag wegwijs maken in hun nieuwe onderkomen.

  • januari 2013

    Nieuwe eigen software

    In januari 2013 nemen we afscheid van onze oude software oplossing en gaan we met ons eigen systeem werken. Doel: klanten nog sneller, beter en doeltreffender helpen.

  • 2012

    oktober 2012

    Aanscherping kernwaarden

    Op 11 oktober worden de Kernwaarden van MijnStudent weer eens tegen het licht gehouden. Het resultaat is een aangescherpte set Kernwaarden waar we onszelf, elkaar, onze klanten, onze leveranciers en onze studenten aan kunnen spiegelen. Slim, Betrouwbaar, Zorgvuldig, Eerlijk en IJverig bij alles wat we doen.

  • september 2012

    Amac

    Tijdens een kennismaking bij retailer Amac wordt een eerste aanvraag gedaan voor de inzet van mensen voor het inpakken en uitleveren van Apple computers, tablets, telefoons en meer. Het begin van een langdurige samenwerking tussen MijnStudent en Amac.

  • juni 2012

    3FM Borrel

    Op 8 juni 2012 komt 3FM bij MijnStudent borrelen. Tijdens de fameuze 3FM vrijdagmiddagborrel worden de medewerkers van MijnStudent lekker in het zonnetje gezet. Leuke promotie voor MijnStudent en natuurlijk een mooie opsteker voor onze studenten!

  • april 2012

    Mondial Movers

    De inspanningen om meer zakelijke klanten te bedienen werpen hun vruchten af. Onder meer door steeds vaker ondersteuning te bieden bij zakelijke verhuizingen. Er wordt steeds intensiever samengewerkt met Mondial Movers, een landelijk werkend Erkend Verhuizer. Bij grote klussen die Eager People tegenkomt wordt Mondial Movers betrokken. En ook helpt Eager People af en toe mee bij de uitvoering van projecten van Mondial Movers.

  • januari 2012

    Zakelijke klanten

    2012 is het jaar waarin de omslag van particuliere naar zakelijke klanten gemaakt wordt. Particuliere klanten zijn nog altijd méér dan welkom bij MijnStudent maar het vergroten van ons aandeel in de zakelijke markt wordt een prioriteit. Onze focus ligt hierbij op zorginstellingen, onderwijs, woningcorporaties en het midden- en kleinbedrijf.

  • 2011

    september 2011

    Vaarwel Jochem

    Na drie-en-een-half jaar ondernemen vindt Jochem het tijd om MijnStudent te verlaten. Jochem is altijd al een fanatieke sporter geweest. Zijn droom roept; zich volledig op sport, coaching en gezondheid storten. Jochem start per 1 september als locatiemanager bij een vestiging van de Workout in Utrecht. Gerhard en Joren gaan gewoon met dezelfde vaart door. Het afscheidsfeest is tekenend voor onze gezamenlijke MijnStudent tijd: feestelijk, gezellig en gaat tot diep in de nacht door.

  • juli 2011

    De 4000e klant

    Op dinsdag 12 juli 2011 meldt zich onze 4000e klant. Onze gemiddelde klanttevredenheid is op dat moment precies een 8.

  • april 2011

    MijnStudent Amsterdam

    Op 1 april 2011 openen we onze derde vestiging, ditmaal in de hoofdstad van ons land. Een groot aantal Amsterdammers staat al sinds jaar en dag te springen tot MijnStudent eindelijk naar hen toekomt. Die wens wordt nu ingewilligd. Al heel snel staat de eerste echt grote klus op stapel: Academie Artemis (hogeschool voor stylisten) moet volledig geschilderd worden. Deze forse schilderklus (omvang 600 uren) houdt een flinke ploeg studenten twee weken lang aan het werk. De NOS krijgt lucht van deze klus en bezorgt ons wat GRATIS publiciteit door onze studenten tijdens het werk te interviewen. De interviews zijn na te lezen / luisteren op de site van de NOS.

  • februari 2011

    Grebbeberglaan

    Gevonden! Eindelijk een nieuwe kantoor, en wel eentje met alle ruimte. Met veel enthousiasme betrekken we ons nieuwe pand, De Pionier, aan de Grebbeberglaan 15. Hier hebben we weer de ruimte om gezamenlijk aan de slag te gaan. Na een week klussen trekken we op 1 februari in ons nieuwe kantoor.

  • 2010

    december 2010

    Kantoorruimte gezocht!

    Al na anderhalf jaar is ons kantoor aan de Jacobijnenstraat te klein. De laatste maanden van 2010 wordt er door Gerhard, Jochem en Joren veel buiten de deur gewerkt. Onze mensen van de administratie (de trouwe ploeg die alle urenbriefjes verwerkt) werken in die tijd in de kelder van The Foodshop aan de Oudegracht. Koud en donker is het daar. We gaan fanatiek op zoek naar meer kantoorruimte.

  • juli 2010

    Iedere Nederlander een eigen student… Stap 2

    Op 1 juli 2010 wordt de tweede vestiging van MijnStudent geopend, aan de Burgemeester Vos de Waelstraat 6 te Zwolle. Al snel blijkt de Zwolse mentaliteit anders dan die van Utrechters. Aan het begin moeten de Zwollenaren erg wennen aan onze nieuwe manier van klussen uitvoeren, ook liggen de prijzen lager dan in de Randstad, waardoor MijnStudent duur wordt gevonden.

  • juni 2010

    Eerste bijeenkomst Raad van Advies

    Als startende ondernemer kun je lang niet alles zelf. Je hebt mensen om je heen nodig met ervaring en levenswijsheid die je ook kunnen adviseren, zonder natuurlijk je eigenzinnigheid te verliezen. Wij hebben ons in de loop der jaren door heel wat mensen -gevraagd en ongevraagd- laten adviseren. In 2010 hebben we een eigen Raad van Advies in het leven geroepen. Zonder hun adviezen had Eager People er nu heel anders uitgezien!

  • juni 2010

    Martijn vraagt om hulp

    Mensen helpen hun huis of bedrijfsruimte op orde te krijgen, dat is de missie van MijnStudent . Soms moet dat even gratis, dus zonder dat we er iets aan over houden. Zoals halverwege 2010. Toen werden we om hulp gevraagd door Martijn Krabbé, voor zijn programma ‘Uitstel van executie’. In dit filmpje is te zien hoe dat afliep.

  • maart 2010

    Pensioenpost

    Het lijkt een vrolijke voorjaarsdag te worden, maar schijnt bedriegt. We schrikken ons rot als er op 12 maart 2010 een rekening van €20.000 euro op onze deurmat verschijnt! Het “bedrijfstakpensioenfonds voor het schoonmaak en glazenwassersbedrijf” vindt dat onze studenten pensioen bij hen moeten opbouwen. Zij -onze 100 studenten- mogen rekenen op zeker €10,- per persoon na hun 65ste als wij nu even een rekening aftikken van €20.000. Nadat we van de eerste schrik bekomen zijn, gaan we een langdurig traject van bezwaren in. Uiteindelijk geeft het pensioenfonds toe dat onze medewerkers niet onder hun pensloensfonds vallen en  hoeven we hen niets te betalen.

  • 2009

    december 2009

    Kratten en Glühwein

    Een van de gezelligste dagen in de geschiedenis van MijnStudent zou het worden: de fietskrattenactie op de brug over de Oudegracht in Utrecht tussen het Jacobskerkhof en de Jacobijnenstraat. Warme chocolademelk, glühwein, een vuurkorf en een enorme stapel MijnStudent fiestkratten om weg te geven aan MijnStudent enthousiastelingen en willekeurige voorbijgangers. De hele dag in de kou staan, nu en dan weer even de handen warmen bij het vuur, warme chocolademelk inschenken voor een voorbijkomende dakloze, een praatje maken met wethouder Harrie Bosch, verbaasde passanten gratis kratten overhandigen en vrienden en familie die ons komen toelachen en op de foto zetten. Topdag.

  • november 2009

    Bij Jort in de BV

    Viavia krijgen we de kans om bij Jort Kelders nieuwe programma ‘Bij ons in de BV’ te komen vertellen over MijnStudent . Jochem bereidt zich voor op een pakkende ‘pitch’ (een verhaaltje + oproep van 60 seconden) en ‘s avonds staat hij vol vuur te vertellen over MijnStudent . Bij zijn vertrek 2 jaar later geeft Jochem aan dit als een van zijn hoogtepunten te beschouwen. Spannend was het zeker, maar ons optreden heeft ook veel opgeleverd! De aflevering is nog steeds online te bekijken.

  • mei 2009

    Het oudste verzorgingstehuis van Nederland

    In dezelfde maand van ons eerste kantoor, mei 2009, wordt er contact gelegd met het Bartholomeus Gasthuis (het oudste verzorgingstehuis van Nederland) voor het uitvoeren van een enorm verhuisproject. Honderden verhuisbewegingen en 2 jaar later wordt dit project met succes afgerond. Er zijn in die tijd veel leuke contacten ontstaan tussen studenten en senioren.

  • april 2009

    Een echt kantoor

    In april 2009 raken we in gesprek met het Utrechts Monumenten Fonds, een vaste klant van MijnStudent . Zij kunnen ons helpen aan een klein kantoor midden in de binnenstad van Utrecht, tegen een prettige huurprijs. Op 1 mei 2009 verhuizen we naar het eerste echte kantoor op de Jacobijnenstraat 2a te Utrecht. We hebben daar een gouden tijd gehad!

  • januari 2009

    3 fulltimers

    Op 1 januari 2009 wagen we de sprong in het diepe en word er fulltime gewerkt voor MijnStudent (tot die tijd hadden we er nog een baan naast). Dit werpt direct zijn vruchten af: het aantal klussen en studenten verdubbelt binnen een maand.

  • 2008

    december 2008

    De geboorte van nog een Studentenklusbedrijf?!

    Na een paar maanden MijnStudent maken we kennis met de minder leuke kanten van het ondernemerschap. Jochem ontdekt dat een kwaadwillende student in Haarlem onze website heeft gekopiëerd, en alleen de naam MijnStudent heeft vervangen voor de naam van zijn eigen zojuist gestarte studentenklusbedrijfje. Als je dat ziet ben je wel even boos. Voor die website hebben wij onze zuurverdiende spaarcenten betaald! In de jaren erna zijn er veel copycats en eerlijke concurrenten van start gegaan en we zijn al lang niet meer het enige studentenklusbedrijf. We hebben wel veel geleerd van die episode. Nu wordt iedere nieuwe copycat door ons verwelkomd met een vrolijke brief met erbij het vriendelijke maar dringende verzoek om niet onze handelsnamen te gebruiken of teksten te kopiëren. Al doende leert men :-)

  • november 2008

    Fanmail :-)

    Op een mooie herfstdag eind 2008 verschijnt er een prachtige kleurplaat bij ons in de brievenbus. Getekend door het dochtertje van een van onze klanten. Onze eerste fanmail! Wow! De rest van de dag een dikke glimlach op je gezicht :-)

  • juli 2008

    Groeispurt

    In de maanden daarna maakt het bedrijf een onstuimige groei mee. Er worden veel nieuwe studenten aangenomen, klanten geholpen, gereedschappen ingekocht, folders verspreid, een website gebouwd, enzovoorts. De mannen werken thuis het klokje rond en krijgen daarnaast onmisbare hulp en sympathie van klanten van het eerste uur, trouwe studentenvrienden, enthousiaste journalisten en een aantal goedwillende instanties.

  • juni 2008

    De geboorte van een Studentenklusbedrijf

    Op 18 juni 2008 schrijven Joren Harmanny, Jochem Oldenbroek en Gerhard te Velde de vennootschap onder firma (VOF) MijnStudent in bij de Kamer van Koophandel in Utrecht. Het eerste studentenklusbedrijf in Nederland is geboren. De champagne waar we naderhand mee zouden proosten staat nog steeds op ons te wachten. We zijn meteen aan het werk gegaan…

  • 2007

    september 2007

    … naar MijnStudent

    Langzamerhand ontstaat er een bedrijfsidee: Iedere Nederlander de mogelijkheid bieden een eigen student in te huren, voor iedere klus een student met het juiste talent. Er wordt een tijd gediscussieerd over de naam (rent-a-student, student-for-rent, studenttalent, werkstudent, etc.), maar uiteindelijk wordt voor Eager People gekozen. Nederlanders moeten over hun eigen studenten kunnen beschikken, dat is de kern. De maanden daarna wordt er door Gerhard, Jochem en Joren enthousiast gewerkt aan het opzetten van dit bedrijf.

  • juli 2007

    Van TuinStudent …

    Terwijl Gerhard en Jochem in de tuin staan te werken bij een vaste klant wordt ze gevraagd of zij ook kunnen helpen de zolder op te ruimen. Jullie zijn toch mannen met spierballen? Dit is de eerste keer dat een klant vraagt naar andere werkzaamheden dan tuinieren. Diezelfde maand wordt Joren tijdens het omhakken van een boom gevraagd een computervirus te verwijderen. Studenten zijn toch handig met computers?

  • april 2007

    Loyale studenten en vaste klanten

    Tijdens het tuinseizoen van 2007 worden er door heel Utrecht -met name in Wittevrouwen, Rijnsweerd en Oog in Al- tientallen tuinen opgeknapt. Al snel moeten studiegenoten, vrienden en familie ingeschakeld worden omdat drie studenten alleen de vraag niet meer aankunnen. Klanten van het vorige seizoen komen weer bij ons terug en zo beginnen we, naast een team loyale studenten, een echte vaste klantenkring op te bouwen.

  • 2006

    augustus 2006

    Het begin

    In 2006 beginnen wij als drie Utrechtse studenten -Gerhard, Jochem en Joren- onder de naam “de TuinStudent” naast onze studie tuinen op te knappen bij mensen uit de buurt. Vol jeugdig enthousiasme gaan we de Utrechtse tuinen te lijf, onder de studentikoze bijnamen: Snoeier, Sikkel en Boombaard.