Inspiratiekaarten van Eager People
27 maart 2018
Bij Eager People geven we graag iets weg waar mensen écht blij van worden. Een mooi voorbeeld hiervan is onze set inspiratiekaarten, ontworpen door Nanda Broekhuizen. Lees in dit interview hoe Nanda in samenwerking met Eager People tot dit mooie resultaat gekomen is!
Sunflower Sunshine
Nanda Broekhuizen, trotse eigenaar van het bedrijf Sunflower Sunshine maakte de ontwerpen voor de inspiratiekaarten van Eager People. Dat deed ze samen met Gerhard, eigenaar van Eager People en eindverantwoordelijk voor marketing. Het is niet helemaal toevallig dat Nanda bij dit project betrokken raakte. Nanda heeft, toen ze nog student was, ook voor Eager People gewerkt. Maar nu heeft Nanda haar eigen bedrijf.
Wat doet jouw bedrijf, Nanda?
Ik maak illustraties voor ansichtkaarten, verpakkingen, boekcovers, tijdschriften en ook trouw- en/of geboortekaartjes. Daarnaast ben ik ook grafisch designer voor o.a. logo’s en huisstijlen.
Hoe ben je jouw bedrijf begonnen?
Het creatieve heeft altijd in mij gezeten en het ondernemen ook (mijn vader is ook ondernemer!). Ik ben opgeleid tot marketeer voor de culturele sector maar miste toch echt het toevoegen van mijn creativiteit in mijn werk. Ik ben toen een illustratie cursus gaan volgen bij het UCK (Utrecht Centrum voor de Kunsten). Door deze cursus kon ik eindelijk allerlei ideeën in mijn hoofd uitwerken en vanaf toen werkte ik ook steeds meer aan opdrachten voor opdrachtgevers.
Wat voor dingen maak je?
Ik maak over het algemeen vrolijke illustraties met veel kleur. Bijna iedere illustratie begint op papier en meestal worden handgemaakte details ook toegevoegd aan het uiteindelijk (digitale) bestand.
Hoe hebben jullie de quotes op de kaarten gekozen?
De meeste quotes waren bestaande quotes die we rechtenvrij konden gebruiken. Sommige zijn meer op samenwerking en het team gericht, andere op individuele kwaliteiten. En Gerhard heeft er zelf een quote aan toegevoegd die heel mooi aansluit op onze drukke tijd waarin er zoveel op ons afkomt. Dat is de quote “care more about less”. Kies voor wat écht belangrijk is en laat de rest lekker los 🙂
Wat heb je aan zulke kaarten?
Dat kan iedereen voor zichzelf bepalen. Maar de kaarten zijn zo ontworpen dat je de kaarten kan opsturen, via de post. Maar je kan ze ook bij de koffieautomaat ophangen of aan een collega geven om diegene een hart onder de riem te steken.
Hoe heb je het ontwerp van de kaarten aangepakt?
Voor de Eager People ansichtkaarten heb ik in eerste instantie gekeken naar de identiteit van Eager People. Ik maak veel ‘lief’ werk maar wist al gauw dat dit niet goed paste bij Eager People. Ik wilde sowieso de huisstijlkleuren toevoegen van de nieuwe huisstijl ontworpen door Studio Joost Gijzel. Zo lang die kleuren maar in het setje voorkwamen dan wist ik dat het goed bij Eager People zou gaan passen. Daarnaast wilde ik ook dat iedere kaart heel verschillend was, zodat er voor ieder wat wils was. Volgens mij is dat goed gelukt.