fbpx

In de spotlight – Nick Janssen

18 januari 2021

Vandaag in de spotlight; onze plankoning Nick Janssen!
Nick is verantwoordelijk voor de planning van onze facilitaire flexpool. Met zijn facilitaire achtergrond, kennis en vleugje ongeremde humor maakt hij veel klanten van ons wekelijks blij. Vandaag willen we je een kijkje geven in het geraffineerde leven van deze ambitieuze Rotterdammer.
In de zomer van 2020 studeerde Nick af aan de opleiding HBO Facility Management. Het was tijd voor een fulltime baan en via onze collega Romy werd hij benaderd voor een interne functie bij ons op kantoor. Nick was al bekend met Eager People, want ruim twee jaar heeft hij in onze facilitaire flexpool gewerkt. Nick reageerde enthousiast en kwam op gesprek. Er was direct een goede klik met de rest van het team en hij was heel enthousiast over de functie. Al snel had Nick zijn plek gevonden, heeft hij alle processen zich eigen gemaakt en maakt hij elke dag onze klanten blij! Hoogste tijd dus om bij te praten.

Nick, je bent nu ruim 3 maanden werkzaam bij Eager People. Wat doe je precies?
Drie maanden alweer? Time flies when you’re having fun! Mijn werkzaamheden zijn heel gevarieerd. Ik ben verantwoordelijk voor de planning van onze facilitaire flexpool en alle processen die daar bij horen. Zo verzorg ik de planning, het klantcontact en de after sales.
Samen met mijn collega Romy ben ik het eerste aanspreekpunt voor onze facilitaire medewerkers. Romy en ik organiseren ook alle events en trainingen binnen Eager People. Tevens word ik ook gevraagd om input te geven bij interne projecten en processen.

Je vertelt dit met een twinkeling in je ogen. Wat vind je zo leuk aan het werk bij Eager People?
Ik vind variatie in mijn werkzaamheden heel belangrijk. Dat wordt volop geboden en de meerwaarde die we leveren aan onze klanten vind ik heel gaaf. Ik vind het leuk om de schakel te zijn tussen de vraag van de klant en onze oplossing. Onze klanten blij maken, is ook iets waar ik ontzettend blij van word. Wanneer we een compliment krijgen over onze werkzaamheden, geef ik dat direct door aan onze medewerkers en evalueer ik met de klant. De samenwerking met al mijn collega’s vind ik heel leuk en prettig. Dat motiveert mij om het elke dag een stukje beter te doen. Samen staan we sterk en werken we eraan om Eager People elke dag een stukje beter te maken!

Elke week plan jij gigantisch veel uren aan werk in voor onze facilitaire flexpool. Wat we natuurlijk willen weten, heb jij ook al eens een fout gemaakt?
Fouten niet echt natuurlijk, het zijn meer leermomenten. Het leermoment dat ik heb meegemaakt is het niet direct inplannen van een verhuizing. Ik zat toen nog volop in mijn onboardingsprocedure en dacht ‘dat doe ik straks’. Dat was ik dus vergeten. Op de dag van de verhuizing was er dus niks geregeld. Na een telefoontje van de klant, zijn mijn collega Robin en ik direct in de actiemodus gesprongen. Met dank aan de hulp van een aantal flexpoolmedewerkers (die moesten overuren maken) hebben we diezelfde dag nog alles geregeld voor de klant. Van die dag heb ik veel geleerd. Uiteindelijk was de klant ontzettend blij en het bloemetje na afloop kon zij ook enorm waarderen. 

Is er ook iets wat je minder leuk vindt aan jouw werk?
Alles aan mijn werk vind ik ontzettend leuk, maar ik mis wel het ‘echte’ persoonlijk contact met onze medewerkers. Wanneer je elkaar live ziet, heb je een andere verbintenis en kan je toch beter evalueren met elkaar. Uit de verhalen van collega’s heb ik begrepen dat de gebruikelijke gezellig aan onze bar soms legendarische momenten oplevert, maar door de pandemie heb ik dat zelf nog niet mogen ervaren. Daar kijk ik enorm naar uit. 

Met welke interne projecten houd jij je momenteel ook bezig en waarin wil jij zelf groeien?
Er zijn diverse interne projecten waar ik bij betrokken ben. Daar wil ik ook mijn stempel op drukken. Zo mag ik mijn frisse blik schijnen over onze customer journey, de onboarding van nieuwe flexpool medewerkers, de trainingen die wij aanbieden en ben ik betrokken bij een aantal inkoopprocessen voor onze facilitaire flexpool. 

Daarnaast ben ik meer bezig met onze klanten en hoe ik daar nog meer waarde kan toevoegen. Persoonlijke aandacht en klantgerichtheid zijn binnen Eager People belangrijke kernwaarden. Ik heb in een korte tijd een eigen netwerk opgebouwd met vaste kanten die ik graag wil uitbreiden. Ik wil graag groeien in sales, klantcontact en (intern) procesmanagement. Ik krijg hier alle ruimte voor en mijn collega’s helpen en motiveren mij hier uitstekend bij.

Even genoeg over werk. Wat doe jij graag in jouw privéleven?
In het privéleven houd ik van gezellig samenkomen met vrienden, spelletjes doen, gamen, voetbal/films kijken of samen koken. Daarnaast doe ik regelmatig aan hardlopen in het natuurgebied achter mijn huis in Rotterdam. Verder vind ik het leuk om te sleutelen en/of te poetsen aan mijn motor. Om daarna een heerlijk stukje te toeren met de motor!

Je bent zelf een starter op de arbeidsmarkt, wat zou jij bijvoorbeeld Facility Management-studenten als tip mee willen geven?
Als Facility Management-student bezit je kennis over veel verschillende aspecten van het werkveld. Het is belangrijk om voor jezelf te bepalen welke richting je op wilt en waarin je wilt groeien. Zoek iets wat écht bij je past en verdiep je erin. Daarnaast heb ik zelf ervaren hoe belangrijk het is om te investeren in het netwerk. LinkedIn is daarin ontzettend belangrijk. Blijf ook altijd ‘eager’ om te leren om zo up-to-date te blijven over de laatste trends en ontwikkelingen in ons vakgebied. Kortom zoek iets wat bij je past en excelleer daarin! 

Hoi, kan ik je helpen?
consultant
Nick

Bij vragen en/of opmerkingen kun je mij tijdens kantoortijden bereiken op 030 201 17 62 of per mail op
info@eagerpeople.nl

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.