fbpx

Testimonial: Lindsey Mastenbroek – ROC Amsterdam

17 maart 2023

‘Uitval? Ik bel Eager People en ze staan vrijwel meteen op de stoep!’

Een zieke conciërge. Verhuizen en verbouwen. Receptiewerk. ROC Amsterdam schakelt maandelijks onze facilitaire medewerkers in. Hoe eager zijn onze op afroep beschikbare studenten eigenlijk? In dit blog vertelt Facilitair Manager Lindsey Mastenbroek waarom ze al jarenlang met ons samenwerkt.

Het MBO College Centrum – ROC van Amsterdam biedt de opleidingen Horeca, de Bakkerij en Toerisme & Recreatie. Als Facilitair Manager voor Inkoop en Huisvesting van het ROC Amsterdam, beheert Lindsey Mastenbroek 2 grote magazijnen en koopt alle materialen in die nodig zijn voor de opleidingen Daarnaast is zij samen met een collega verantwoordelijk voor de huisvesting en alle facilitaire zaken die daarbij komen kijken. Los van de praktische kant, behelst haar baan ook een esthetische en emotionele kant. Want haar opdracht is om mensen zo welkom mogelijk laten voelen binnen de vestigingen. ROC heeft namelijk als motto:  toonaangevend gastvrij. Lindsey: ‘Onze receptionisten zijn echte gastheren en gastvrouwen,’ vertelt ze. ‘Ze zijn zeer netjes gekleed en geven iedereen een uitgebreide ontvangst, inclusief een kopje verse koffie en een persoonlijke begroeting. Vanwege de bezoekersregistratie weten we namelijk precies weten wie er komt. Wanneer een receptionist ziek is of niet kan werken, dan boeken we meteen een invalkracht van Eager People. Dan weet je zeker dat je een hardwerkend persoon krijgt die precies weet hoe je een gastvrije sfeer kunt creëren. Zo vormt het geen probleem wanneer één van onze eigen receptionisten ziek is. Of wanneer er een conciërge uitvalt.’

Binnen één dag een oplossing vinden bij uitval

Mensen maken het verschil, dus een belangrijke asset in de fijne sfeer bij ROC is het facilitaire personeel. Wanneer er iemand uitvalt, dan moet Lindsey zorgen voor vervanging. Daarin wordt ze graag ontzorgd, want dat blijft er meer tijd over voor projecten waar ze energie van krijgt zoals de herinrichting van de diverse locaties. ‘Bij uitval van personeel hoef ik gelukkig niet te schakelen met een uitzendbureau die onze behoeftes niet goed kent. En waarbij je niet van de een op de andere dag een vervanger krijgt,’ vertelt Lindsey. ‘Iemand die bovendien ook nog eens niet exact in het profiel past. ‘Wanneer er een facilitaire medewerker uitvalt, is het enige wat ik hoef te doen een telefoontje plegen naar Eager People. Want ik weet: dan komt er ook echt een eager persoon, iemand die graag de handen uit de mouwen steekt en zorgt dat alles goed loopt. Goede mensen, die hard werken. Of het nou gaat om een verhuizing receptiewerk, het opbouwen van evenementen of het invallen voor of ondersteunen van conciërges… Ze nemen de tijdelijke baan serieus, zijn sociaal en ik weet: dan komt het goed. We zijn daar heel blij mee.’

Extra hulp bij verhuizing en herinrichting

Lindsey draait diverse huisvestingsprojecten, met als doel de panden een duidelijke identiteit te geven. Lindsey: ‘Vaak horen wij van bezoekers: wat hangt er een leuke sfeer bij jullie! Dat is een heel mooi compliment, want daar doen we erg ons best voor. We hebben 5 panden in het centrum van Amsterdam en zijn deze beetje bij beetje aan het vernieuwen. Het concept is dat je bij binnenkomst meteen weet wat voor opleiding daar wordt gegeven. Dat je bij binnenkomst bij de bakkersopleiding bijvoorbeeld meteen begrijpt om welke opleiding het gaat. Voor de hotelschool hebben we onlangs de entree omgetoverd tot een hotellobby. We hebben ook één van de lesrestaurants verbouwd.  Een project waarbij de studentraad, architecten, aannemers en elektriciens betrokken waren. Voor de verhuizing huurden we Eager People in, zij hebben ons in de avonduren geholpen met verhuizen.’ 

Meer beleving is het doel, en ervoor zorgen dat bezoekers en studenten zich thuis voelen in de schoolgebouwen. Het zijn dan ook deze huisvestingsprojecten waar Lindsey in het meeste energie krijgt. 

De komende tijd wil Lindsey met haar collega’s deze lijn gaan doortrekken voor de panden die nog geen eigen identiteit hebben.  Het volgende project is een praktijklokaal voor de toerismeopleiding, waar een nieuwe praktijkruimte nodig is voor de animatieteams.

 

Goede spullen niet weggooien, maar doneren of verkopen

Het klimaatprobleem houdt veel studenten bezig, waaronder Bart de Looze die in Amsterdam de master Spatial Sustainability Studies volgt en als bijbaan bij Eager People werkt. Wat Bart opvalt is dan wanneer bedrijven hun panden opnieuw inrichten, ze nog veel nog goede en bruikbare spullen weggooien. Denk aan bureaus, stoelen en banken die nog prima bruikbaar zijn en toch naar de stort moeten worden gebracht. In deze blogpost laat hij weten graag voor Eager People te werken, maar soms wel in de maag zit met het feit dat hij te vaak nog goede banken, tafels en ander kantoormeubilair voor klanten naar de stort moet brengen.

Krijgt het oude kantoormeubilair bij ROC wel een tweede leven? Lindsey: ‘Duurzaamheid is één van de pijlers binnen het ROC, dus we pakken de huisvestingsprojecten zo milieubewust mogelijk aan. Wanneer er goede spullen vervangen moeten worden, dan verkopen of doneren wij deze zodat ze niet in de container belanden. Dat gebeurde in het verleden wel. Met name vanwege praktische redenen: in het centrum van Amsterdam zijn weinig opslagplekken, dus waar moet je de spullen dan laten?’ 

Lindsey merkt dat verkopen wat meer moeite kost, maar doneren vrij makkelijk gaat. Een kwestie van ergens een berichtje plaatsen en er komen meteen mensen op af. Ze heeft ook goed contact met kringloopwinkels en goede doelen. 

Tijdelijk extra facilitaire handjes nodig? Wij hebben ze!

Lindsey is zeer positief over de facilitaire hulp die ze krijgt en beveelt Eager People altijd aan bij haar collega’s van andere ROC-huisvestingen. Lindsey: ‘De laatste tijd valt er bijna elke week wel een conciërge uit. Behalve de dag conciërges, hebben wij ook avond conciërges omdat de vestigingen in de avonduren ook open zijn. Er ligt daarnaast ook gewoon veel werk, waardoor we maandelijks extra handjes nodig hebben. Omdat we hiervoor altijd op de ondersteuning van Eager People kunnen rekenen, ben ik geen extra tijd kwijt aan uitval. Dat geeft mij ook ruimte om met andere dingen bezig te zijn, zoals de huisvestingsprojecten.’

Heb jij momenteel niet de juiste capaciteit om jouw probleem op te lossen en heb je tijdelijk extra handen nodig? Gedreven medewerkers uit de facilitaire flexpool van Eager People helpen je graag uit de brand. 

De facilitaire flexpool bestaat uit gedreven, betrokken en slimme facilitaire medewerkers, die op afroep beschikbaar zijn voor operationeel facilitair werk. Of het nu om een dagje gaat, of een langer lopende opdracht: alles is mogelijk. Wij stropen graag onze mouwen op om jou te ontzorgen! Naast de inzet van klantvriendelijke en goed getrainde medewerkers, verzorgen wij als het nodig is ook de aansturing van het werk, transport, materialen en gereedschappen.

  • Interne- en externe verhuizingen
  • Inrichtingen 1.5 meter kantooromgeving
  • Cable management / inrichten werkplekken
  • Receptionist(e) 
  • Tijdelijke huismeester
  • Handyman diensten
  • Floorwalkers bij ingebruikname van nieuwe werkplekken
  • Projectondersteuning

Vraag nu de offerte aan

Meer Nieuws ...

23 april 2024

Verjaardag Eager People

23 april 2024

Kerstfeest Eager People

Hoi, kan ik je helpen?
consultant
Rens

Bij vragen en/of opmerkingen kun je mij tijdens kantoortijden bereiken op 030 201 17 62 of per mail op
info@eagerpeople.nl

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.