fbpx

In the spotlight – Robin Somberg (accountmanager Eager People)

21 april 2021

facilitair

Midden in de coronacrisis (augustus 2020) stapte Robin voor het eerst ons kantoor binnen als nieuw lid van onze familie. Met zijn ruime werkervaring als accountmanager zorgt hij voor meer commerciële daadkracht én aandacht voor onze klanten. Niet alleen in de keuken is Robin creatief, ook in het klantcontact blijkt Robin een creatieveling. Hij heeft al heel veel klanten blij gemaakt met zijn aandacht, openhartigheid, persoonlijke verrassingen én uiteraard onze dienstverlening.
Vandaag willen we je een kijkje geven in het leven van onze kookgekke Robin!

Robin, je bent alweer 9 maanden werkzaam bij Eager People. Hoe was het om in corona-tijd te starten bij een nieuwe werkgever in het facilitaire werkveld?
Dat was best spannend en een uitdaging. In mijn functie stap je snel de auto in om persoonlijk kennis te maken met klanten. Dat was nu niet mogelijk, maar gelukkig waren alle digitale tools aanwezig om de eerste contacten te leggen. Dat is toch een andere beleving, want je mist een hoop van de werkomgeving van de opdrachtgever. Maar ik ben wel een stuk inventiever geworden in het maken van contact. Mijn collega Dennis heeft mij geinspireerd met zijn videoskills en het is ontzettend leuk om te zien hoe klanten daarop reageren.

Vanuit mijn vorige werkgevers was ik gewend om vanuit tastbare producten te werken. Het aanbieden van services en diensten was even wennen. I
k zie dat ook als twee totaal verschillende manieren om klanten te helpen en adviseren. Het grote voordeel dat ik nu ervaar aan deze switch, is dat je direct het effect ziet van de dienst of service die je hebt aangeboden. Het mogen helpen van een klant die een facilitaire uitdaging ervaart is ontzettend belonend! Los daarvan was de onboarding bij Eager People perfect geregeld. Er lag een helder plan klaar. Samen met mijn collega Dennis hebben we de prioriteiten bepaald en de kaders besproken. Dat was heel fijn, want ik wist direct waar ik mij op moest focussen en kon gericht aan de slag!  

Accountmanager Robin in het facilitaire werkveld

Wat doe je precies en hoe ziet jouw werkdag er (ongeveer) uit?
Mijn dag is altijd een interessante mix van contacten onderhouden met bestaande klanten, het uitbrengen van offertes en het uitbouwen van onze contactpersonen. Ik ga graag gesprekken aan met mensen om hen beter te leren kennen. Vanuit mijn oprechte nieuwsgierigheid kom ik zo veel te horen en te weten. Dan kan ik ook de juiste facilitaire oplossingen bedenken voor de klant. Daar krijg ik een enorme kick van!

Daarnaast vind ik het ook ontzettend leuk om af en toe zelf op een opdracht mee te gaan. Zo leer ik onze medewerkers beter kennen. Ook zie ik wat er op de facilitaire werkvloer speelt en hoe ik daar in de toekomst beter, sneller en efficiënter op kan reageren. Af en toe de mouwen opstropen, veiligheidsschoenen aan en dan knallen! Heerlijk!

Er is online veel kennisdeling over de trends en ontwikkelingen binnen FM. Welke trends en ontwikkelingen zie jij terug bij onze klanten?
Wat nu het meest naar voren komt is de vraag hoe de werk- en kantooromgeving er uit moet komen te zien. Wordt het een sociale ontmoetingsplek of blijft het puur een werkplek. Ik lees hier veel artikelen over en praat hierover met onze klanten. De verandering heeft natuurlijk veel impact op de toekomst van de kantooromgeving, leveranciers en andere partners. Persoonlijk denk ik dat we nu nog maar het topje van de ijsberg hebben. 

Met welke projecten houd jij je momenteel ook bezig en waarin wil jij zelf groeien?
We zijn met een aantal van onze klanten in de zorgsector in gesprek gegaan over onze toegevoegde waarde. Na een aantal gesprekken hebben we daar een specifieke dienst voor ontwikkelt. Dat zijn we nu aan het uitrollen. Ik vind het ontzettend tof om daar een voortrekkersrol in te hebben! Voor mij persoonlijk blijft het interessant om mezelf zo goed mogelijk te kunnen inleven en de facilitaire uitdagingen waarmee onze klanten  te maken hebben of krijgen. Dus door te luisteren, vragen te stellen en oprechte interesse te tonen probeer ik steeds meer de facilitaire markt te leren kennen. Samen met mijn collega Dennis zijn we ook continu creatief aan het nadenken over wat voor toegevoegde waarde wij nog meer kunnen leveren én hoe wij de verwachtingen van onze klanten kunnen overtreffen!

Jij en Kim (jouw vrouw) houden enorm van koken! Op kantoor deel je regelmatig culinairee tips en tricks. Welk gerecht is jouw specialiteit en wil je graag delen met iedereen?
Dat is een leuke vraag! Het klopt inderdaad dat Kim en ik heel wat uren in de keuken door brengen. We experimenteren veel meer diverse smaken in gerechten. Ik heb een lijst van favorieten, maar als ik zal het voor nu beperken tot drie recepten, te weten;

  • Rendang met Jackfruit
  • Madras Curry met gegrilde en gerookte paneer
  • Surinaamse Roti met Tempeh en zuur

Voor mij is er niets leuker dan zelf met alle kruiden uit je verzameling een spicy specerijenmengsel te maken. Via deze weg wil ik een kooktip delen; probeer een smoker! Met kerst heb ik van Eager People dit als cadeau gehad; een stovetop smoker! Dat verbreed enorm je smaakpalet, echt waanzinnig! Wil je meer weten hierover, stuur mij dan even een berichtje!

Hoi, kan ik je helpen?
consultant
Nick

Bij vragen en/of opmerkingen kun je mij tijdens kantoortijden bereiken op 030 201 17 62 of per mail op
info@eagerpeople.nl

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.