Samen sterker! Zonnehuisgroep Amstelland & Eager People
- |Klant: Zonnehuisgroep Amstelland
- |Categorie: Projecten
Jo Visser verbleef in het Zwitserse Davos om te herstellen van een longziekte. Daar kwam zij op het idee om Zonnehuizen op te richten voor huisvesting en verpleging. Met een startkapitaal van zeven stuivers werd op 24 mei 1921 door Jo Visser de vereniging Het Zonnehuis opgericht. Door heel Nederland werden afdelingen van Het Zonnehuis opgericht. Inmiddels is Zonnehuisgroep Amstelland een grote zorginstelling gespecialiseerd in dementie en geriatrische revalidatie.
Zonnehuisgroep Amstelland heeft 8 zorglocaties (10 gebouwen) en Wijkverpleging. Het hoofdkantoor is in Amstelveen gevestigd. De samenwerking tussen Zonnehuisgroep Amstelland en Eager People bestaat al een aantal jaar en reden genoeg om het facilitaire team in het zonnetje te zetten. In Amstelveen hebben wij afgesproken met onze contactpersonen Jet Alphenaar en Annette Kuijer.
Wanneer het kopje koffie op is, instrueert de fotograaf de dames en wordt er flink gelachen. Jet steekt gelijk van wal. ‘’Jaren geleden moest er een grote verhuizing plaatsvinden en werd de opdracht aan Eager People gegund. Die verhuizing is toen perfect geregeld en hebben we Eager People gekozen als vaste leverancier. Sindsdien maken we wekelijks gebruik van de facilitaire medewerkers uit de flexpool. Als we een facilitaire- of logistieke opdracht hebben doen we direct een beroep op de flexpool.’’
De uitbraak van het coronavirus heeft ook binnen Zonnehuisgroep Amstelland een behoorlijke impact gehad.
‘’De facilitaire afdeling kwam voor onverwachte uitdagingen te staan. We moesten snel opschalen met facilitaire mensen om de werkdruk binnen het team goed te blijven reguleren. Eager People stond voor ons klaar. Met de flexpool loste zij ons probleem moeiteloos op. We hebben vaste medewerkers die ons operationeel ondersteunen. Het niveau van de medewerkers is hoog, wat ervoor zorgt dat wij hen zelfstandig kunnen laten werken. De medewerkers komen zelf ook met verbeterideeën om bepaalde processen efficiënter in te richten. Dat is ontzettend leuk en waardevol. Ondertussen kunnen wij ons volledig focussen op andere prioriteiten’’, aldus Annette.
Jet vult verder aan; ‘’De medewerkers zijn altijd gemotiveerd en komen met een lach binnen. Daarna stropen zij de mouwen op en gaan zelfstandig aan de slag. Ze weten exact wat er van hen verwacht wordt. De communicatielijn met ons vaste contactpersoon Nick is kort. Een kort mailtje of zelfs een What’s app is al genoeg en Nick regelt de rest. We passen qua organisatiecultuur goed bij elkaar en dat maakt de samenwerking ook zo fijn. Twee organisaties werken samen als één team.’’
Dennis Maaijen zegt hierover: ‘’We zijn ontzettend dankbaar voor de uitstekende relatie. De relatie is gebaseerd op persoonlijke aandacht, wederzijds vertrouwen en respect. Door onze flexibiliteit kunnen wij steeds goed inspelen op de wisselende vraag. Inmiddels zijn we onderdeel van de facilitaire organisatie van Zonnehuisgroep Amstelland en daar zijn we trots op.’’