fbpx

Koffie on the job – Marjanne Wilschut (Servicecenter Poonawalla Sciencepark)

Marjanne werkt namens Eager People op het Poonawalla Science Park in Bilthoven. Het terrein waar o.a. ook het RIVM is gevestigd. Marjanne werkt daar op het facilitaire servicecenter en is daarmee het eerste aanspreekpunt voor externe en interne klanten. Hoewel we Marjanne regelmatig spreken, was het de hoogste tijd om een kop koffie drinken.

Wie is Marjanne en wat houdt jouw dagelijkse werk precies in?
Mijn naam is Marjanne Wilschut en ik woon in De Bilt. Ik werk op het Poonawalla Science Park en dat is op 10 minuten fietsen van mijn huis. Ik werk op de facilitaire servicedesk, waar alle meldingen vanuit het hele park binnen komen. Een plek en functie waarin ik mij helemaal thuis voel, vooral naast mijn super leuke (en geduldige) collega’s! Geen dag is hetzelfde omdat de meldingen die binnenkomen natuurlijk ook elke dag verschillen. Van het rapporteren van incidenten en resetten van wachtwoorden, tot aan het oplossen van complexe facilitaire zaken/problemen. Ik vind dit ontzettend uitdagend.

Hoe is jouw carrière verlopen?
Ik ben begonnen in de horeca en daar heb ik geleerd dat servicegerichtheid en klantvriendelijkheid écht een verschil kan maken. Dienstverlenend zijn aan andere mensen vind ik erg fijn en is in de horeca mijn tweede natuur geworden. Daarna heb ik twee kinderen opgevoed en ben ik een tijdje van de arbeidsmarkt af geweest, maar na mijn scheiding werd het de hoogste tijd (en noodzakelijk) om weer aan het werk te gaan. De horeca was toen geen optie meer met twee kleine kinderen. Ik ben toen drie dagen als receptioniste aan de slag gegaan en met de jaren de volgde groeide mijn werkdagen weer en kreeg ik meer taken en verantwoordelijkheden. Vorig jaar fuseerde het bedrijf en daarmee kwam de afdeling Facilitair deels te vervallen en mijn functie ook.

 

Hoe ben je in contact gekomen met Eager People en wat hebben wij voor jou betekent?
Na alle commotie rondom fusie, heb ik genoten van een welverdiende vakantie van vier maanden. Ik heb vanuit mijn vorige werk altijd contact gehad met Jaron en nam weer contact met hem op met de vraag of hij iets voor mij kon betekenen. Dat kwam op een fantastisch moment, want Eager People had net de vacature voor de servicedesk ontvangen. Na mijn gesprek met Jaron heb ik gesolliciteerd en werd ik uitgenodigd. Het eerste gesprek verliep perfect en ik voelde me daar al erg thuis. Het bleek een ‘match made in heaven’ te zijn. Ik werd aangenomen en kwam in een warm bad met leuke collega’s en heel divers werk. Ik ben Eager People dankbaar voor het maken van de match en de baan die zij mij baan bezorgd hebben. 

Wat is jouw toekomstbeeld van facilitair en welke rol speelt de servicecenter hierin?
Mijn toekomstbeeld van facilitair is misschien wat ouderwets, maar wel rooskleurig. Facilitair blijft een service vóór mensen, uitgevoerd dóór mensen. Technologische ontwikkelingen zijn natuurlijk niet tegen te houden, dus ik hoop dat er een goede balans komt tussen ‘mens en computer’. Ik hou van persoonlijke aandacht en live contact. Dus bij een receptie zou ik graag begroet willen worden door een persoon en niet door een robot of groot beeldscherm. In een restaurant wil ik graag bediend worden door mensen en niet door een lopende band. Natuurlijk worden bij ons ook steeds meer zaken geautomatiseerd, maar dat zie ik juist als voordeel als het een toegevoegde waarde heeft in het hele proces. Het menselijke aspect moet blijven. 

“Facilitair blijft een service vóór mensen, uitgevoerd dóór mensen.”

Meer klanten over Eager People

Koffie on the job – Linda Konijnenberg (facilitair contract coordinator)

Koffie on the job – Linda Konijnenberg (facilitair contract coordinator)

Linda Konijnenberg wordt namens Eager People gedetacheerd bij NUOVO, een grote scholengroep voor voornamelijk Voortgezet onderwijs in de regio[...]

Koffie on the job – interimmer Robin Avis (ZZP-Steunpilaar)

Koffie on the job – interimmer Robin Avis (ZZP-Steunpilaar)

Robin Avis voert namens Eager People een facilitaire interim opdracht uit bij een grote woningcorporatie. Robin moet voor een renovatieproject de[...]

Teamwork makes the dream work

Teamwork makes the dream work

  • |Klant: Stichting Careyn
  • | Categorie: Projecten

Stichting Careyn is een zorginstelling in Utrecht en heeft als missie om excellente zorg te bieden voor haar bewoners. Stichting Careyn streeft[...]

Hoi, kan ik je helpen?
consultant
Orrin

Bij vragen en/of opmerkingen kun je mij tijdens kantoortijden bereiken op 030 201 17 62 of per mail op
info@eagerpeople.nl

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.